Tahes-tahtmata jõuab siinkohal järeldusele, et edukalt turundada, ilma turundusinfo süsteemita, on kas keerukas või võimatu. Teisisõnu, otsustamise muudab selgeks ja kindlaks piisav infovoog, mida on saab vastavalt vajadusele filtreerida ja segmenteerida. Teoorias koosneb turundusinfosüsteem neljast osast:
• ettevõtte sisene aruandlussüsteem (internal reporting system);
• turunduse seiresüsteem (marketing intelligence);
• turundusotsuste tugisüsteem CRM (marketing decision support system);
• turundusuuringute süsteem (marketing research system).
Ehk siis, otsus toetub neljale sambale. Ettevõtte sisene aruandlussüsteem koondab teavet kulude, müügikulu- ja tulude kohta, kaubavarude, reklaamikulude jne. kohta. Turunduse seiresüsteemi võiks lugeda aga kõige laialivalguvamaks üldse, seda teed mööda koondub formaalne info nt. riiklik statistika ja mitteformaalne teave, näiteks tagasiside tarnijatelt, klientidelt, oostööpartneritelt. Turundusotsuste tugisüsteem põhineb tihtipeale CRM tarkvaral ja modelleerib erinevaid käitumisstsenaariume. Turundusuuringute süsteem kogeb teavet, mida eelnevad süsteemid ei kajasta. Lahenduse mõte ongi saada infot mõne kindla situatsiooni kohta.
Sellegi poolest, eelneva võiks võtta kokku lihtsa põhimõttega – mitte ükski kirjeldatud lahendustest ei asenda inimest. Ja otsustamisel ei tasuks lihtsaid asju enda jaoks keeruliseks mõelda. Ehk siis, teinekord on tervest talupojamõistusest rohkem kasu, kui mõnest ultramoodsast tehnilisest taristust.
Valdo Vokksepp
Eesti Hotelli ja Restorani Personali Agentuur (EHRA) tegevjuht
http://www.ehra.ee
Foto:erakogu
H2o says
Kast tiba tehniline ei ole, see kogu ettevõtmine?
Valdo Vokksepp says
Rangelt võttes – on tõesti. Väikeettevõte ei pea nii keerulist süsteemi üleval pidama/rakendama. Aga, et küsimuse mõtteks oli – miks nii tehakse – siis vaadake, ei ole hullemat viga kui vale sõnum, vales kohas. St kliente peab tundma, seda eiriti siis kui väliskeskkond muutub väga kiiresti.
Head,