2017. aasta mais tegevust alustanud lennukompensatsioonifirma Skycop nõudis möödunud aasta jooksul lennufirmadelt välja üle kolme miljoni euro hüvitisi oma klientidele, kes on pidanud kannatama hilinenud, tühistatud või üle broneeritud lendude tõttu.
Ettevõtte juhi Marius Stonkuse sõnul on ettevõtte meeskond alates tegevuse alustamisest 2017. aasta mais kümnekordistunud. „Skycopi eksperdid tegelevad hetkel 30 korda suurema hulga kompensatsiooninõuetega kui esimestel kuudel ning töös olevate juhtumite arv kahekordistub pea iga kuu,“ märkis ta.
Tema sõnul plaanib ettevõte 2018. aastal suurejoonelist laiendust, mille käigus 200-liikmeliseks kasvav ekspertide meeskond teenindab aasta jooksul ühtekokku 300 000 inimest. Kui esimestel kuudel moodustasid Skycopi klientidest valdava enamuse Eesti, Läti ja Leedu kliendid, siis täna laekub nõudeavaldusi kõikjalt Euroopast. Uuel aastal on plaanis hakata pakkuma teenindust erinevates Euroopa riikides ja seda sealsete inimeste emakeeles.
„Meie ekspertide laialdane lennundusvaldkonna kogemus ning ülemaailmse õigusbüroode võrgustiku Globalawga sõlmitud strateegiline partnerlusleping võimaldavad meil muuta hilinenud, ära jäänud või ülebroneeritud lendude eest kompensatsiooni nõudmise protsessi veelgi lihtsamaks,“ sõnas Skycopi esindaja.
Tema sõnul eristub Skycop teistest turul tegutsevatest ettevõttest selle poolest, et ettevõte mitte ainult ei võida oma klientidele raha, vaid töötab ka selle nimel, et lennundusturg muutuks reisijate suhtes õiglasemaks.
„Tegeleme jätkuvalt ebamääraste kompensatsiooniperioodidega ning lennumeeskondade streikidega, mis täna välistavad hüvitise maksmise lennureisijatele. Meie pingutused on juba vilja kandmas ning loodetavasti muutub lennuhüvitiste saamine alanud aastal reisijatele märkimisväärselt mugavamaks,“ ütles Stonkus.
Skycop tegutseb 2004. aastal allkirjastatud lennureisijate õiguste määruse EC 261 põhjal, mis tagab reisijale tühistatud, hilinenud või üle broneeritud reisi korral kuni 600-eurose hüvitise. Ettevõtte hinnangul võlgnevad lennufirmad 2017. aastal aset leidnud määruse rikkumiste tõttu lennureisijatele ühtekokku 3,2 miljardit eurot. Arvestades, et reisitõrgete korral võib hüvitisi nõuda kuni kuus aastat, võivad lennufirmad võlgneda reisijatele tervelt 5-7 miljardit eurot.
„Eurobaromeetri andmetel küsib vaid kaks viiest lennutõrgete tõttu kannatanud reisijast lennufirmalt infot kompensatsiooniõiguse kohta. Lennufirmad teevad olukorra veelgi keerulisemaks – vaid 5% lennufirmadele esitatud kompensatsiooninõuetest saab õiglase lahenduse. Lõhe seaduse ja selle elluviimise vahel on ilmselge ja me näeme, et meie tööpõld on veel väga lai – teeme kõik endast oleneva, et Euroopa lennureisijate teadlikkus kasvaks,“ sõnas Skycopi juht.
Foto: Skycop.com