Võttes lõppevat aastat kokku, ajakirjandusäriga tegelevatele ettevõtetele on see olnud rohkem kui keeruline. Raskustes Playboy , Kalev Meedia lõpetamine, Ekspress grupi kahjum kolmandas kvartalis 66 miljonit jne. jne. jne.
Siinkohal tuleks küsida, kuidas läheb veebikirjal? Tõepoolest, veebikirja formaat on eriline – piiratud arv artikleid, kindel ilmumiskuupäev… Kõik see ei loo justnagu erilisi eeldusi eduks. Aga näib, et esimese kahe tegevusaasta vältel, mis kõigele lisaks jäi just majandusmulli lõhkemise 17 kuu tsentrisse, oleme oma lugejatele hinge läinud. Võitnud südameid. Seda vaatamata tehnilistele peavaludele, näiteks veebikirja kolimine päris omale aadressile http://veebikiri.ee/ oli tõeliselt piinarikas. Aga mäng vääris küünlaid, sest nädalal 50. oli päev, mil nii vana kui uut veebikirja luges kokku ligi 400 (!) uut külastajat. Ja, mitte ainult – veebikiri on märksõnaturunduse võtmes tõeliselt oma sõiduvees. Gurmeerestoranile viitav artikkel tõusis esimese kaheksa päevaga nii Neti kui Google otsingus esimese kolme hulka. Google puhul lausa 8940 otsisõna hulgast.
Ja oleks tõusnud arvatavasti esimeseks. Kahjuks pidime nimetet artikli deaktiveerima, me põhimõtteliselt ei tolereeri tellija poolt maksmata arveid.
Mis veel? Innovatsiooni temaatilised kirjutised lõpevad käesoleva numbriga. Usume, et oleme Eesti innovaatilisemaks muutmisel oma töö teinud. Küll jääb rubriik „Innovatsioon“ kindlasti alles ja jõudumööda lisame sinna ikka huviväärseid kirjutisi. Ilmumist jätkab hr. Vahur Kõrbe kirjutis Gaz 21 renoveerimisest. Lugejad küsivad – miks toitlustus-majutus suunitlusega internetiajakiri käsitleb vanaauto taastamist? Vastame: mitmel põhjusel: mõnus ja haarav kirjastiil; erudeeritud ja pisut eneseirooniline vaatenurk ja lõppude lõpuks: lugejahuvi!
Küsitlus. Vajalik aga keeruline ettevõtmine, sest kui ringi vaadata ei ole päris selge, kellele oma raha usaldada…. Milline operaator on tänasega turul parim, kas Tele2 või EMT? Ühesõnaga teeme uuringu ise, kõik arvamused oodatud siia…
Veidrusi? Ikka on, näiteks veebikirja keha on tänasega pisut ingliskeelne ja lisab väljaandele sellist, kuidas nüüd öelda, tõusiklikku aktsenti. Aga kõik see peaks laabuma õigepea. Siis, oli volgade saaga järjekorranumber 12 ja päras seda sai uueks numbriks 14 !? Arvata, võiks et toimetaja on lootusetu humanitaar. Põhjus hoopis muus – hea äraolemise äris kuraditosinat ei tunnistata. Ei ole sellise numbriga korruseid hotellides ja tõeline maitre`d ei kata kunagi lauda nr. 13. Veel üks nüanss, et meid loetakse Soomes, Iiri- või Venemaal, on loogiline. Ka Türgis. Aga fännid Pariisis – paneb mõtlema. Viva la Veebikiri : ))
Sel korral siis:
Persoon. Pr. Marika Tõrv: Leivategu on perenaise looming!
Juhtkiri. Detsember 2010
Toode. Loo ise oma minikampaania! Reklaami ennast läbi kolme erinäolise keskkonna!
Äri. Michelin. Märk, mida teavad paljud
Kolumnist Ton Karlos ja jõulupalavik
Tööturg. Personali valik ja rentimine
Koolitus. Kiirkoolitus.eu koolituskalender. Jaanuar 2009
Toit. Suitsukana-seene plaadipirukas
Jook. Vahuveinikokteil KULLAKE
Majutus. Leedu hotellikett siseneb Eesti turule
Kommunikatsioon. Veebikiri Twitteris
Veebikiri. Lugejaküsitlus
Kutse. Abiks otsustajale 2010/2011
Tervis. E621, naatriumglutamaat
Innovatsioon. Inimesekeskne innovatsioon
Ettevaatust, Volga! 14. osa
Muusika. Tina Turner
Tänud Sulle hea lugeja : )
Foto: Google.com, Flickr.com
H2O says
Võlglased sakivad täiega, see on tõsi