Ettevõtted püüavad tarbija tähelepanu lisaks täiesti uute toodete väljatöötamisele ka muutes toodete pakendeid ja teenuste nimesid. Kuidas saab aga tarbija nende paljude seast üles leida täiesti uue toote või teenuse, mis tema elu paremaks muudab?
Alates septembrist said kõik uute toodete ja teenuste arendajad endale tänuväärse abivahendi IN erimärgi näol, mis aitab neil oma uudistoodet teistest selgelt eristada. „Uus on IN“ on Innovatsiooniaasta erimärk, millega tuuakse esile uusi tooteid ja teenuseid, tunnustamaks nende väljatöötajaid ja arendajaid. Märk on kujundatud üheksas rõõmsavärvilises värvitoonis ning neid saab uudistoodetele kas trükkida või kleepida.
„Uus on IN“ on saanud ettevõtjatelt väga hea vastukaja. Esimese kahe nädalaga esitas märgi kasutamise taotluse üle 50 ettevõtja. Üle poole neist on seotud e-teenustega kuid taotlejate hulgas on ka uudsete ja leidlike tarbekaupade tootjaid. Näiteks on taotlejate hulgas energiasäästmise seade, lemmiklooma transpordipuur, postipaki automaat, kitarriõpik koos sinna juurde kuuluva õpetajaga, valgusrobot, MicroFiber aknapesukomplekt, vildist ehted, pakumööbel, seiklusmäng jpm. Innovatsiooniaasta esitleb esimesi „Uus on IN” märke kandavaid uudistooteid 7. oktoobril Tallinna Lauluväljakul peetaval teabemessil Ettevõtja Eesti 2009 ja uuendajate kohtumispaigas www.in.ee.
Esimeste seas sai „UUS ON in” märgi kasutusõiguse väsimatu üllataja, rahvuspapude autor Indrek Kaing, kes seekord tuli välja Eesti rahvusmustrites kodusarjaga, mille valmimisel lõid kaasa Eesti Kurtide Ühingu liikmed.
Märk „Uus on IN“ on loodud tasuta kasutamiseks kõigile uudistoodete turule toojatele ning see aitab tarbijal selget valikut teha uue ja innovatiivse kasuks. Märgiga soovitakse esile tõsta edukalt ellu viidud uuendusi, et toetada novaatorlikke firmasid, seada nad teistele eeskujuks ning tuua innovatsiooni mõiste toodete ja teenuste kaudu ühiskonna infovälja.
Innovatsiooniaasta kodulehel www.in.ee on üleval täpne juhend, kuidas märki taodelda ning kasutada. Märgi kasutamise taotluse võib esitada iga organisatsioon, kes soovib oma uut toodet või teenust sellega esile tõsta. Märki võib kasutada toote ja organisatsiooniga seotud turunduskommunikatsioonis, sh veebilehel, pakenditel ja reklaamis.
Toodete uuenduslikkust ja sobivust “Uus on IN” märgile hindab Innovatsiooniaasta projektimeeskond. Innovatsiooniaasta 2009 kontekstis soovitakse esile tõsta uuendusi, mis muudavad elu paremaks. Elu võib paremaks muuta, lihtsustades toiminguid uue tehnoloogia kaudu. Elu võib olla parem aga ka üsna lihtsal moel – läbi heade emotsioonide, mis tulevad uuest maitsest või kaunist pildist. Innovatsioon on elluviidud uuendus, seega sobib märgile kandideerima iga uus toode või teenus, mis on välja töötatud 2009. aastal.
Innovatsiooniaasta inspireerib inimesi olema uuendusmeelsed. Aasta initsiaatoriteks on EAS ja Majandus-Kommunikatsiooniministeerium ning patrooniks Toomas Hendrik Ilves. Uuendusmeelsete inimeste kohtumispaigas in.ee on end registreerinud juba 2817 inimest ja 904 organisatsiooni. Pakutud on 1406 ideed ja paljudele neist leitud ka lahendused. Aasta raames on tänaseks toimunud 261 üritust.
Tiiu Allikmäe
Innovatsiooniaasta meediasuhete juht