Sisuturundus
Sissetulekuid saab suurendada mitmel moel. Viimase mõne aastaga on aina populaarsemaks muutunud lühimajutusteenuse pakkumine. See on heaks võimaluseks, et kasutada ära tühjana seisvat tuba, suvilat, maja või korterit. Heaks võõrustajaks aga ei sünnita, vaid selleni jõudmine võtab aega ning kahjuks ka eksimusi ja vigasid. Õnneks ei pea kõiki vigu alati ise tegema, vaid saab õppida teiste vigadest ja seega neid ise vältida.
Hästi läbimõeldud lahendused
Külalised ei vaja ilmtingimata kõige suuremat ruumi. Palju tähtsam on ruumi efektiivne kasutamine. Selleks võivad olla trepialusesse ruumi ehitatud riiulid või muud panipaigad, eritellimusel valminud voodid ning mugavalt kasutatavad kodumasinad. Multifunktsionaalne diivanvoodi täidab kahte rolli ning kui lisada elegantsed katted, on ka tavalised voodid elutoa nurka sobilikud.
Kui oled kahtleval seisukohal, kas diivanvoodi või mõni muu mõte on õigeks lahenduseks, tutvu ka teiste majutusepakkujate kuulutustega ning mis võimalusi nemad pakuvad.
Mööbliga sisustamise kõrval mõtle lahendus ka sellele, kui sind ennast ei ole kohal. Ka parim võõrustaja tahab aeg-ajalt puhata! Kui sa ei ole ise kättesaadav, kanna hoolt, et külalistel oleks kontaktisik. Endale asendaja määramine, kes suudab vastata külaliste küsimustele ning lahendada probleemid, on hea kogemuse tagamiseks hädavajalik.
Püüa õigeid kliente
Just majutusteenusega alustamine võib olla ootamatult keeruline. Oluline on mõelda, kuidas sa paistad tulevasele kliendile ning kes on su sihtgrupiks. Proovides olla korraga atraktiivne nii väikelastega peredele kui ka puhkusereisi nautivatele tudengitele, võib mõlemast sihtrühmast ilma jääda.
Kvaliteetsed ja professionaalsed fotod on alati abiks. Parimate piltide jaoks eemalda liigsed vidinad ja nipsasjakesed, pane riided kappi, tee põhjalik koristus ning kasuta head valgustust. Puhkajad teevad vähemalt esmase valiku just piltide põhjal. Lisaks üldpiltidele on atmosfääri edasiandmisel suureks abiks ka lähivõtted detailidest.
Kõik, mida sa kuulutuses lubad, peab olema õige ja olemas. Kirjeldatud võimalused tõstavad külaliste ootused teatud kõrgusele. Kui ootused ei vasta aga tõele, on pettumus kiire tulema. Palju parem on aus olla. Kellele mingite asjade olemasolu ei meeldi, saab liikuda sobivama pakkumise ja juurde ja kes tulevad kohale, nemad ei pea pettuma.
Kui on kirjutatud, et on kaks magamistuba ja mõlemas kahele inimesele sobilik voodi, on pettumus avastada ühest magamistoast lahtikäiv diivan. Või kui kesklinn on viie minutilise jalutuskäigu kaugusel aga reaalselt jõuab etteantud ajalimiiti vaid jooksusammul liikudes.
Seadused jm millega ei arvestata
Väga tihti alahinnatakse majutusasutusega tegelemiseks kuluvat aega. Ka ühe toa või ühe korteri väljarentimine nõuab üksjagu tegevust. Kui ise ei jõua külaliste vahel koristama või pole piisavalt aega põhjalikuks koristamiseks, on vajalik professionaalse koristusteenuse palkamine. Puhas ja korras pind tähendab paremaid arvustusi, rohkem broneeringuid ja seeläbi kõrgemat sissetulekut.
Ja pisut värskema lisana, millega ei osata arvestata, on ka seadused, mis on tasapisi lühimajutusteenusepakkujatele järgi jõudmas. Enne kui hakkad tegema suuremaid investeeringuid, kontrolli järgi, et lühimajutusteenuse pakkumist ei takista ükski seadus ega kohaliku omavalitsuse eeskiri. Kui plaanitav majutuskoht on soetatud panga kaasabil, vaata üle, mida ütlevad lepingutingimused. Sama kehtib kindlustuse kohta.
Klassikaline kodukindlustus ei pruugi katta kahjusid, mille põhjustasid öömaja eest tasuvad külalised. Samamoodi tasub jälgida, et ei läheks maksuametiga tülli. Paljud inimesed küll ütlevad, et neil pole mingit probleemi asja maksuvabalt ajada, ent kui sind juhtutakse kontrollima, võivad maksudele lisanduda ka trahvid ja viivised.
Põhjalik ettevalmistus on võtmeks
Vaata ruumid üle võõra pilguga ning proovi märgata kõike, mis esmakordsel külalisel kahe silma vahele võivad jääda. Samamoodi tasub eemaldada või kindlustada õrnemad asjad, mis võivad kergelt puruneda ning kui kahju – emotsionaalne või rahaline – oleks märkimisväärne.
Jäta külalistele selged juhised – kus võib parkida, mis on interneti parool, kus asuvad prügikonteinerid, mida teha, kui korgid löövad välja jm „kodused reeglid“. Lisa sinna ka majutuskoha eripäradest tulenev info. Ja lõpetuseks, väga viisakas ja oodatud on pärast külaliste saabumist nendega ühendust võtmine. See ei pea tähendama pikaleveninud jutuajamist ega külaliste küsimustega pommitamist. E-mail või sõnum paari tervituslausega ja julgustusega küsimuste korral ühendust võtta, on enam kui piisav.
Foto: Pixabay