Majandus. Eduka toote või teenuse loomine

august 10, 2008 Majandus. Eduka toote või teenuse loomine kommenteerimine on välja lülitatud

Oma toote või teenusega turul püsimine ei ole alati lihtne. Aasta eest loodud toode või teenus ei pruugi enam rahuldada kliendi vajadusi ning ka konkurendid ei maga ja järjest enam luuakse uute lisaväärtustega tooteid/ teenuseid, mis teeb turul püsimise keerukamaks.

Praeguses olukorras, kus majandus on jahenenud tuleks kindlasti mõelda uute ja eriliste toodete ja teenuste arendamisele. Eristuva ja kliendi silmis väärtust omava toote loomine vajab aega ja taiplikkust. Esialgu lihtne tunduv ülesanne võib tegelikult osutuda oodatust raskemaks. Ka mitmed toodete arendamisega tegelevad spetsialistid ütlevad, et toodete ja teenuste edukus pannakse paika tootearenduse algfaasis. Tänases toodete, teenuste ja brändide samastumise maailmas tuleb teada, mis on ettevõtte valikud eduka tootearenduse juhtimiseks ja kui suur on ettevõtte võimekus tootearenduse abil klientidele reaalselt uut väärtust luua.

Foto: flickr.com

Tunne tarbijat. Konkurente on palju, uusi tooteid ja teenuseid pakuvad nii kohalikud kui ka välismaised tegijad. Kuidas siis tagada see, et tarbija jääb truuks just sinu tootele või teenusele?Tunne oma klienti ja tema vajadusi. Sealt edasi on juba lihtsam uusi ideid genereerida, sest parim toode või teenus on loodud koostöös kliendiga. Teades kliendi soove ja vajadusi on lihtsam talle ka lahendusi pakkuda. Inimestele meeldib personaalsus ja see tunne, et just nendega tegeletakse. Paku personaalset lähenemist, jäta meelde nende soovid ja ära unusta suhtlemist. Miks püsivad väiksed poed suurte poekettide kõrval? Mugavus ja personaalsus on kindlasti võtmesõnadeks.

Natuke vedamist ei tee paha. Tootearendus ja läbimõeldud planeerimine on kindlasti nendeks komponentideks paljude teiste seas, mis tagavad edu. Samas ei tohi unustada, et õnne ja vedamist on ka tarvis. Edukas tootearendus, kaval ja sihtgrupile suunatud turundustegevus ja ka piisavas koguses vedamist toovad loodetud tulemused. Hooajalise toote või teenuse planeerimise puhul tuleb ju alati arvestada, et ka kõige parema tahtmise juures ilmastikutingimusi me muuta ei saa ja seega näiteks kuuma suve jaoks planeeritud karastavate jookide populaarsus tarbijate hulgas sõltub paljuski, mis tujus ilmataat on.

Tootearenduse protsess on väga keerukas ja aeganõudev, mistõttu tuleb sellesse tõsiselt süveneda ja aina rohkem tähelepanu pöörata. InnoEstonia Tootearenduspäeval „Uute toodete ja teenuste planeerimine aastaks 2009’’septembri alguses on võimalik sellest juba rohkem kuulda.

Kommentaarium on suletud.