Intervjuu Cherry.ee tegevjuhi hr. Priit Tomp`iga

september 10, 2010 2 kommentaari »

Tegevjuht vastutab sisuliselt kõige eest, kui pikaks kujunevad tööpäevad?

Viimasel aja tööpäevade pikkuseks võib lugeda keskmiselt 10 tundi. Kolm-neli kuud tagasi kui alustasime, siis oli tavaline ka 20 tundi järjest tööd teha. Tavaliselt tulen kontorisse hommikul kella kümneks ja päev lõpeb, siis kui mailbox on tühi ja/või päeva eesmärgid täidetud. Viimasel ajal päeva jooksul enam mailboxi tühjaks ei saa, teatud teemad jäävad ikkagi järgmisesse päeva. Samas, kui ikkagi 20-ni õhtul kontoris oldud, siis on vaja vaheldust. Lähen koju, söön veidi ja võtan uuesti tööasjad lahti.Nädalavahetustel siiski üritan arvutiga võimalikult vähe kokku puutuda, kuna muidu ei puhka välja. Kiiremad mured ja probleemid saab lahendatud ka mobiili vahendusel.

Arvatakse, et veebiäri on imelihtne, kas see on ikka nii?

Võimalik on alustada küllaltki väikse algkapitaliga, omades ainult arvutit ja internetiühendust. Samas ilma hea idee, teostuse ja meeskonnata on alustamine keeruline sõltumata ärivaldkonnast.

Cherry sai põhimõtteliselt  alguse minu elutoast, kahekesi partneriga ideid genereerides. Mõne aja möödudes oli märkamatult tekkinud meie ümber veel 5-6 tegusat inimest ning alles seejärel sai üüritud kontoripind. Täna on Cherry´ga seotud mina ja mu partner, kes on hetkel võtnud pigem nõustaja rolli, kolm müügiinimest, kaks copywriteri`t, disainer, üks programmeerija ja üks, kes tegeleb jooksvalt backoffice asjadega.

Oleneb turu suurusest ja tootest/teenusest, kuid turule sisenemise kulud võivad olla madalamad kui ehitada näiteks mõni traditsioonile tootmistehas. Kindlasti räägivad internetiäri kasuks suur kasvu potentsiaal, soodsad reklaamivõimalused, avatus rahvusvahelise turule, paindlikkus ja adaptiivsus.

Milles seisneb eduka start-up`i saladus?

Keegi ei saa garanteerida Sulle edu, kuid alati saab luua võimalikult head eeldused õnnestumiseks. Eeldusi võib olla palju, kuid mina tooks välja enda jaoks kolm oluliseimat:

1. Meeskond. Ilma heade inimesteta on keeruline jõuda märkimisväärse tulemuseni. Inimesed su ümber on kõige alus ja tegusaid inimesi peab hoidma.

2. Eesmärk ja fookus. Teadmata kuhu liigud, on võimatu toodet arendada edukalt, kuna internetiäris ongi olulised kiirus ja adaptiivsus. Sihte on alati kahesuguseid, lühi- ja pikaajalised.

3. Innovatsioon. Kui sa ei suuda oma tootele/teenusele leida ühtegi eristuvat omadust (USP – unique selling proposition), siis parem ära tule turule.

Eduka meeskonna komplekteerimine ja juhtimine; mida alluvad ootavad juhilt? Karismat, loovust, järjekindlust…?

Kõik mainitud kolm iseloomujoont on väga tähtsad.

Kui olulised on Teie arvates sotsiaalsed võrgustikud müügitöös?

Kasutame sotsiaalmeediat eelkõige klienditoeks ja pakkumiste edastamiseks. Eesmärk on viia bränd inimesteni veelgi lähemale, olla läbipaistvad oma tegevustes ning pakkuda ka sisulist väärtust (teavet, informatsiooni). Hetkel oleme Ärikategoorias (http://metrix.station.ee) kolmas Facebook´i leht Eestis rõõmustades uute pakkumistega iga päev üle 15 000 inimese. Kui vaadata firmasid, kes meist pingereas eespool – Forumcinemas ja  Estravel, siis võib selgelt tulemusega rahul olla, kuna firmad on turul vastavalt tegutsenud 17 ja 22 aastat. Cherry vaid kolm kuud!

Isiklik küsimus, kuidas puhkate?

Kodumaal ja sõpradega.

Mis on Teie lemmikroog?

Mereannid ja seened. Loomulikult vanaema hapukurgid.

Mida soovitaksite veebikirja lugejatele?

Tegijad raiuvad džunglis teed, juhid nende taga teritavad matšeetasi, liidrid leiavad aja mõtlemiseks, ronida lähima puu otsa ja öelda, et me oleme vales džunglis.

Foto: cherry.ee

2 kommentaari

  1. Valdo Vokksepp 12/09/2010 at 11:38 -

    Kõrge ärikultuuriga ettevõte, soovitan

  2. Katrin Nurmla 12/03/2011 at 00:11 -

    Neid saite on päris palju juba.
    Mina kasutan http://www.vopsti.ee lehte, et ennast igapäeva pakkumistega kursis hoida.