Uuendajate kohtumispaigas www.in.ee on hulganisti eredaid ja innovaatilisi ideid, kuidas turismi arendada, milliseid teenuseid pakkuda, uutmoodi poest toitu osta või mismoodi võiks toitu teha, et see tervislikum oleks ja sööjad kohvikusse ja restorani meelitaks.
Nii kirjutab nt Indrek Tukmann :”Käin igapäevaselt vanalinnas ja näen turiste pildistamas Tallinna vaatamisväärsusi. Siit tekkis mõte, et meie külalised võiksid meile jagada oma emotsioone, head, halba, mis neid huvitab jne. Siis, kui teame, mis turiste huvitab, saame neile seda rohkem pakkuda. Selleks peaks avama veebilehe, kuhu saab oma pilte ülesse laadida, lisaks peaks tegema veebile sadamas, i-punktides, hotellides reklaami ja jagama parimatele auhindu (tasuta majutus, kaamerad, nänn..) Lisaks saaks pakkuda ka vaatamisväärsuste mänge: leia linna vaated, majad, detailid. Mis selle kõige mõte? Esiteks, pakkuda turistile tegevust, vaatamisväärsuste tutvustamist. Teiseks, saada tagasisidet: mis külalistele meeldib ja mis mitte ning kolmandaks, meelitada auhindadega turiste või nende sõpru siia tagasi.”
Suurt vajadust tuntakse ka mobiiltelefonide avaliku laadimisvõimaluse vastu. Mart Siilivaski sõnul on ta sellist juba Singapuri lennujaamas näinud. ”Seal oli terminalis seina peal üks meeter korda pool meetrit kollane karp/kast väikeste klaasist ustega. Iga ukse küljes oli võti ja ka kiri ja pilt, et mida seal konkreetses kastikeses laadida saab ja kastis oli loomulikult sees vastava seadme laadija otsik. Panid siis oma fotoka sinna sisse ja võtmega lukku. pärast siis tulid tagasi, keerasid kapi lukust lahti ja võtsid oma fotoka täislaetuna tagasi. Nimeks oli sellel vist Gadget loader vms muud sellist. Selline karp võiks olla ju kõigis suuremates kaubanduskeskustes ja Tallinna lennujaamas jne.,” kirjeldas ta.
Tallinna Tehnikaülikoolis saavad tudengid peagi oma sülearvuteid lausa päikeseenergiaga laadima hakata – (TTÜ) Säästva Arengu Klubi (SAK) liikmed paigaldavad selleks ülikooli katusele päikesepaneelid.
Osa külastajaid unistab internetist toidukauba ostmisest. Suuremate kaupluste kodulehel võiks olla väljas näiteks 5 erinevat õhtusöögiretsepti, valid neist ühe, lisad sööjate arvu, maksad internetipangas arve ja sõidad koduteel kauplusest läbi, kus sind ootab juba vastavalt sinu valitud retseptile vastavate toidukogustega pakk. Selline kord aitaks kommentaatorite meelest vähendada ka emotsioonioste, iseasi, kas kaupmehed selle üle õnnelikud oleksid.
Mõtteid mõlgutatakse ka meie kohikutes pakutava toidu tervislikkuse üle. ”On olemas palju kohvikuid, kus pakutakse maitsavaid maiustusi ja kaloririkaid ning ebatervslike toite.Aga, miks ei võiks olla selline “kohvik”, kus pakutakse ainult tervislike toite? Selline idee tekkis mul sellest, et olen mõnda aega jälginud oma lähedaste kiiret tempot ja avastanud, et nad ei pööra tähelepanu oma toitumisele,” kirjutab üks uuendusmeelne ja küsib samas, kas oleks kaasalööjaid, kui selline kohvik teha.
Innovatsioon ongi ju uue idee edukas elluviimine. Loodame, et teisedki ideed väärivad kaalumist ja mõnigi neist saab meie elu paremaks teha. Oma innovaatilisi ideid võite aga alati pakkuda www.in.ee lehel asuvasse ideepanka.
Tiiu Allikmäe
Innovatsiooniaasta meediasuhete juht
.