Fazer Grupp sõlmis ostutehingu kolme nimeka küpsisebrändi – Domino, Jaffa ja Fanipala – tagasiostmiseks. Tehing suurendab Fazeri turuosa küpsiseturul ja loob uusi arenguperspektiive. Soomlaste armastatuimate kaubamärkide naasmine Fazeri omandusse on osa Fazeri koduturu investeeringukavast.
Tehinguga laiendab Fazer oma küpsistevalikut ja ostab Mondelez’ilt Domino, Jaffa ja Fanipala kaubamärgid. Kaubamärkide siirdumine Fazerisse on jätk 2012. aastal aset leidnud Kraft Foods (tänase Mondelez’) Vantaa tehase ostule. Fazer soovib kasvatada käivet ning tugevate kohalike brändide lisamine valikusse on loomulik viis kasvatada ettevõtte turuosa küpsiste segmendis. Domino on Soome tuntuim küpsisekaubamärk.
“Soomlaste poolt palavalt armastatud küpsiste naasmine Fazeri kontserni on meie jaoks väga eriline võimalus. Arendame pidevalt oma tootevalikut lähtudes tarbijate soovidest. Näiteks suupisted on meie uus ülioluline kategooria, mille väljatöötamisel on küpsistel olnud võtmeroll,” sõnas Fazeri maiustuste kategooria tegevjuht Rolf Ladau.
Fazeril on küpsisetootmises pikaajaline kogemus: aastatel 1929-1995 valmistas Fazer ka küpsisetooteid. Domino küpsised toodi turule 1953. aastal, Jaffa 1969. aastal ja Fanipala 1993. aastal.
Septembris möödub 125 aastat ajast, mil Karl Fazer avas Helsingis Kluuvikatu tänaval Prantsuse-Vene kohviku. Täna on Fazer üks tuntumaid ettevõtteid ning suurimaid tööandjaid, pakkudes tööd enam kui 6000 inimesele Soomes. Fazeri küpsisevabrik asub Vantaas ning seal töötab ligikaudu 80 inimest. Viimase kolme aasta jooksul on Fazer Grupp konkurentsivõime suurendamiseks ja kasumlikkuse tõstmiseks investeerinud ligi 100 miljonit eurot ning plaanib sama palju investeerida Soomes ka järgneva kolme aasta jooksul. Ettevõte eesmärk on suurendada kohalolekut turul, investeerida eksporti ja uutesse töökohtadesse.
Fazer Grupp on rahvusvaheline pereettevõte, mis pakub nii toitlustusteenust kui ka kvaliteetseid pagari-, kondiitri-, küpsise- ja teraviljatooteid. Fazer on esindatud kaheksas riigis ning ekspordib toodangut ühtekokku ligi 40 riiki. Ettevõtte missioon on luua maitseelamusi. Fazeri edu põhineb alates aastast 1891 parima kvaliteediga toodete, teenuste ning armastatud kaubamärkide pakkumisel, kvalifitseeritud töötajate pühendumusel ning vastutustundlikul lähenemisel. Aastal 2016 tähistab Fazer Grupp 125. juubelit ja 150 aastat grupi asutaja Karl Fazeri sünnist. Fazer Grupi 2015. aasta käive ulatus üle 1,5 miljardi euro ning ettevõttes töötab ligi 15 000 inimest. Fazer lähtub oma tegevuses ÜRO Global Compact väärtustest ja põhimõtetest.
Foto: Fazer.com