Turunduskommunikatsioon 2.7

mai 10, 2011 Turunduskommunikatsioon 2.7 kommenteerimine on välja lülitatud

Kommunikatsioonivahendid muutuvad sõna otseses mõttes päeva-päevalt odavamaks ning võimsamaks. Kinnituseks, ilma sügavasse analüüsi langemata, võrrelge korraks, mida oskab Teie mobiiltelefon täna?  Ja mida oskas kolm aastat tagasi? Siinkohal võiks esitada ka empiirilise küsimuse  – kui palju maksis Teie telefon anno domini 2008 ning kui palju maksab täna?
Pisemaks, odavamaks, võimsamaks, suunda toetab tugevalt ka võimalus ennast ise lihtsalt ja suhteliselt odavaks nähtavaks teha (blogid, sotsiaalsed võrgustikud, listid, kodulehtede optimeerimine jne.). Kusjuures siin määrab sõnumi hinna, mitte niipalju vahendava meediaettevõtte hinnakiri, vaid oskus ja soov ennast ise väljendada. Teadmised, mis jäävad tooli seljatoe ja kuvari vahele. Nagu korduvalt öeldud – sihtrühma peab tundma. Sõnumid a la Sibula Lemps, võivad ühele kogukonnale mõjuda haaravalt ja siduvatena. Teisele – seevastu äärmiselt eemaletõukavatena. Sestap ei ole imestada, et ka paberisse on raiutud: „Teoreetikud on tõdenud, et ainsaks tõeliseks turunduseeliseks on kommunikatsioon, pakkuja ja kliendi suhtlus“ (Vihalem 2008: 194).

Tõsi, tõsi, tegemist teoreetilise ekstrapolarisatsiooniga. Lisaks kõigele on tähtis kasutatava kanali relevantsus. Siinkohal tuuakse tavaliselt näiteks kaks globaalset kanalit. Üks neist ikka ja jälle Google AdWords. Teisalt Facebooki tasulised lisad.


Valdo Vokksepp

Eesti Hotelli ja Restorani Personali Agentuur (EHRA) tegevjuht
http://www.ehra.ee
Foto:flickr.com

Kommentaarium on suletud.