Turundus. Turunduskommunikatsioon 2.17

september 17, 2012 Turundus. Turunduskommunikatsioon 2.17 kommenteerimine on välja lülitatud
Turundus. Turunduskommunikatsioon 2.17

Eelmisel korral jõudsime märkida, et suhtekorralduse (public relations) näol on tegu juhitud kommunikatsiooni valdkonnaga, millel on tugevad sotsiaalsed ja majanduslikud mõjurid.

Vaatamata sellele, et väga selget ja ühest definitsiooni ei ole, võiks välja tuua kolm eesmärki:
1. informatiivne eesmärk;
2. seiskohti puudutav eesmärk;
3. käitumislik eesmärk.

Siinkohal ei saa üle ega ümber avalike suhete praktikate uurija James Grunig`i neljast kommunikatsioonimudelist. Asjakohase põhjaliku otseviite leiate siit…

Kusjuures neljast mudelist ideaalseimaks peab Grunig kahesuunalist sümmeetrilist mudelit, milles organisatsioon ja tema sihtgrupid on võrdsed partnerid. Märksõnadeks mitte veenmine, vaid kahepoolne kommunikatsioon ja vastastikune heatahtlik suhtumine.

Märkima peab, et reaalsus ei ole paraku nii ideaalilähedane. Mäletagem kasvõi Facebook`i IPO eelset aega, mil ilmnes, et maailma suurim sotsiaalvõrgustik on palganud PR agentuuri kujundamaks Google`ile suure ja vaenuliku ettevõtte imagot. Otseviide autoriteetse Wall Street Journal`i artikli juurde avaneb siit… Mõttekäigu lõpetuseks  sobiks  ilmselt  viide kodumaisele ja üllatavalt heatasemelisele TV seriaalile Alpimaja, märksõnaks kurjakuulutav:  spin doctor.

Lõpetuseks tuleb tõdeda, et mistahes edukas äri sõltub avalikust arvamusest.


Valdo Vokksepp

Eesti Hotelli ja Restorani Personali Agentuur (EHRA) tegevjuht
www.ehra.ee

Foto: flickr.com

Kommentaarium on suletud.