Turundus. Müük 1.4

juuni 10, 2010 2 kommentaari »

Tähelepanu äratamine? AIDA mudeli esimene (attention) ja arvtavalt kõige olulisem osis. Nimelt peetakse reklaami sageli ja sealhulgas õigustatult, pealetükkivaks ja seeläbi mõtetuks tegevuseks. Tegemist paradoksiga, sest kuigi reklaam oli, on ja jääb oma olemuselt pealetükkivaks, ei ole sisuliselt võimalik ühtegi toodet või teenust, sh avalikku teenust, ilma tähelepanu äratamata lõpptarbijana viia. Selgituseks vast veel, et reklaami näol on tegemist oluliseima ja õigel kasutusel ka odavaima instrumendiga turundustöös.

Küsimus seisneb pigem selles, kas on veel alternatiive peale tutvustavate klippide raadios/teles ja bännerrekaami internetis? Ettetõttavalt võiks öelda, et võtteid on arusaadavalt rohkem kui üks, aga nende kasutamisel, olgu selleks siis lihtne kleebisreklaam või moraalsest aspektist kordades kahtlasem logo tätoveerimine fänni kehale, peab järgima põhimõtet, et ühtegi reklaami ei tehta lihtsalt niisama, reklaamimise pärast. Võtmeküsimus seisneb selles, kuidas siduda esimene samm järgmise kolmega (intrest, desire, action)? Nii juhtubki, et reklaam, mis iseenesest ei ole muud kui lühike ja soovitavas suunas mõjutav lühijutustus, muutub pahatihti olemuselt imelikuks, segaseks, sootuks ja pealtükkivaks. Kel huvi mõttemänge mängida – asendage ükskõik millise pesupulbri reklaamis märgitud kaubamärk näiteks suvalise kodukeemia nimega ja tulemus on üks ja seesama.

Positiivse näitena sobiks ilmselt välja tuua TELE 2 reklaamklippe, mis mõjuvad omas võtmes ehedalt ja ei ole liiga irriteerivad. Viimane tagab vaatamata kulukusele nö never ending story võimaluse, mis omakorda annab pikas plaanis arvatavalt korraliku kokkuhoiu.

Reklaami definitsioon:
Reklaam (advertising) – müüjapoolne (ühesuunaline) info edastamise viis, mis on tellitud ja finantseeritud kindlal eesmärgil.


Valdo Vokksepp

Eesti Hotelli ja Restorani Personali Agentuur (EHRA) tegevjuht

http://www.ehra.ee

http://koolitus.veebikiri.ee
Foto: Flickr.com

2 kommentaari

  1. Alar Leppik 13/06/2010 at 22:33 -

    Püstitate küsimuse: kas on veel alternatiive peale tutvustavate klippide raadios/teles ja bännerrekaami internetis?

    Mis Teie arvates on alternatiivid tutvustavatele klippidele raadios/teles ja bännerrekaamile internetis?

  2. Valdo Vokksepp 14/06/2010 at 10:33 -

    Tere,

    tänan Teid huvitava teema jätku eest.

    Iseenesest on on audiovisuaalsete reklaamikandjate nimistu lõputu. Huvitava näitena – loetud tunnid tagasi sattusin Tallinas, Mere pst. nurgal värviga (matriitsi abil) kõnniteele joonistatud noolele ja logole, mis viitas lähedal paiknevale hostelile. Linnaisade seisukohalt on kindlasti tegemist sodimisega. Samas reklaam kui selline sai kindlasti mõjus, sest:
    – mõjub usutavalt;
    – on suunatud õigele sihtrühmale.
    Ja teise äärmusena tähelepanu köitmiseks võiks nimetada High-Tech lahendusi; näiteks erinevaid valguslahendusi. Lisaks võtted alalävise taju mõjutamiseks või PR trikid.

    Aga kõik sõltub, kellele mida müüa soovitakse. Huvitav teema arendus oleks product placement Hollywoodi filmides, nt:
    http://www.youtube.com/watch?v=VDsqySu0vMA