Teenindus. Klienditeenindus A-Z

märts 10, 2011 1 Comment »


Teenindus? Teenindajad? Teenindamine? Teeninduskultuur? Teenindusühiskond? Veebikiri alustab teenindust käsitleva kirjutisteseeriaga – kel häid mõtteid või soove – siis need võib julgesti siia kommentaariumisse kirjutada : )

Alustades – tundub, et Eestis on paljuski kreenis suhtumine teenindusse. Üheltpoolt – mingi osa, mitte ilmselt eriti mõtlevaid tööandjaid aga ka kliente, kes seletamatul põhjusel arvavad, et teenindaja on midagi kodumasina sarnast. Asi iseeneses, ese lülitiga „On/Off“ kusagil kuklapiirkonnas. Sellest kaunikesti veidrast mentaliteedist johtub küllaltki suur kaadrivoolavus, mis omakorda toob kaasa mitmeid otseseid ja kaudseid kulusid. Sh. koolituse ja personalivaliku kulud. Viimasele lisanduvad ka kommunikatsioonikulud, sest reklaam ei ole kunagi odav ja töötusmäär 9,5% on pigem erand, kui reegel. Ehk siis, üldiselt oleks odavam luua toimivad reeglid, kui pidevalt uusi töötajaid otsida.

Teisalt, ühiskondlikus plaanis on siiski korrastumine toimumas, nimetagem positiivse näitena Heateenindus.ee ettevõtmisi. Parima teenindaja valimine üleriiklikus või regionaalses mõõtmes on kindlasti innustav ja paneb tõenaoliselt mõtlema ka kliendi rollis olijaid. Lisaks toimuvad üritused plaanipäraselt ja loovad sellisel moel vajaliku järjepidevuse.

Siia loendisse võib kindlasti lisada ka Tallinn 2011 külalislahkuse programmi. Teenindajate koolitamine sedavõrd tähtsa rahvusvahelise sündmuse eel on kindlast väga mõistlik, asjakohane ja tänuväärne samm. Tõsi, väikese erandiga – et koolitused ise on tasuta ja koolitajate valimisel ei ole olnud märgata konkurssi, võib seda asjaolu võtta selge ohumärgiga. St juhul kui olete ettevõtte, antud juhul näiteks koolitusfirma omanik, on kindlasti kasulikum firma linnast välja viia, kui otse või kaude turumoonutust ja/või võimalikke turumoonutusi tulevikus, kinni maksta. Tasuta lõunaid ju teadupäralt olemas ei ole.

Niisiis, alustame artikliteseeriaga, kõik küsimused lahkesti oodatud. Huvi korral – veebikirja teeninduskoolitused avanevad siit…

Foto: flickr.com

Kommentaar

  1. Cyrl 10/03/2011 at 12:01 -

    Sugulaste & sõprade värk, sellest igasugused jamad tulevadki