Persoon. Intervjuu Voore Külalistemaja turundusjuhi prl. Kristina Kapajeva`ga

juuni 10, 2010 Persoon. Intervjuu Voore Külalistemaja turundusjuhi prl. Kristina Kapajeva`ga kommenteerimine on välja lülitatud


Minu tööd teeb lihtsamaks see, et Voore Külalistemaja tegutseb üle 10 aasta ning Eesti on väike riik – paljud inimesed on sattunud Voore Külalistemajja seoses mõne üritusega ning tänu sellele tuntakse meid päris hästi. Samal ajal on suhteliselt raske arendada innovaatilist turundussuunda ettevõttes, mis on algusest peale toiminud sisuliselt turunduseta. Uue operaatorina oleme tegutsenud Voore Külalistemajas alla aasta ning selle ajaga oleme viinud ellu palju uuendusi. Muutsime oma toote kontseptsiooni – pakume äri- ja eraürituste korraldamise kompleksteenust, sh toitlustamine, majutus, konverentsi- ja peoruumid, transport, vaba aja sisustamine. Eks iga muutus vajab harjumiseks aega. Õnneks on Voore Külalistemaja suutnud pidada arengutega sammu ning selle tulemusena turundan juba ürituste korraldamise terviklahendusi. Kompleksteenuse turundamine on minu arvates lihtsam, kuna kliendid otsivadki enamikel juhtudel terviklahendusi. Lõppkokkuvõttes ongi minu eesmärgiks muuta kliendi jaoks ostmine võimalikult lihtsaks.

Milliseid eripärasid peab tundma ja arvestama?

Teenindusala traditsiooniline eripära on inimfaktor. Kliendid on väga erinevad ja sellest tulenevalt on seda ka nende vajadused ja ootused teenusele. Meie arsenalis on teenused ja kaubad, mida peab oskama tutvustada ja komplekteerida nii, et üks ja sama müügiartikkel rahuldab erinevaid vajadusi. See on omaette kunst, mida peab valdama kogu müügimeeskond: turundusjuht, administraator, ettekandja ja kokk. Turismiettevõtte maine kujundamises osaleb paraku iga meeskonna liige ja settõttu loen väga tähtsaks teguriks õigete inimeste leidmist.

Miks Sa teed seda tööd?
Lisaks sõltume maaturismi ettevõttena hooajalisusest. Selle mõju vähendamiseks rakendame hooajalisi turundusmeetmeid erinevate pakettide, pakkumiste ja eri kliendisegmentide kaasamise näol ning teeme koostööd Eesti reisikorraldajatega.

Kuna Voore puhke-ja konverentsikeskuse peamiseks sihtgrupiks on äriklient, puutun sagedalt kokku Eestile iseloomuliku nõrga ärikultuuriga – läbirääkimiste pidamise oskus on kehv, kardetakse sõlmida lepinguid, sest ei taheta võtta vastutust. Kahjuks kulub selle takistuse ületamisele palju energiat ja aega.

Kui oluline on (külalise) vahetu kogemus müügitöös?

Minu arvates on vahetu kontakt väga oluline. Iga ostuotsuse taga on emotsionaalne taust ja isiklik kogemus. Eeldatavasti tegutsed konkurentidega võrdsel tasemel, kuid kliendi jaoks osutub määravaks väike detail – näiteks suhtlemisel tekkinud sümpaatia, teise poole suhtlemisoskus, ettevõtte maine jne. Meie saame tihti klientidelt tagasisidet meeldiva ja tähelepaneliku teeninduse ning ürituste sujuva läbiviimise eest. Kliendi vahetu kogemus Voore Külalistemajaga on meile suurepäraseks võimaluseks saada „jalg ukse vahele.“ Minu eesmärgiks müügitöös on võita vahetu suhtlemisega kliendi usaldus ning tekitada positiivset ootust juba enne müügi teostamist.

Turundusjuhi amet pakub palju suhtlemist, loovust ja vaheldust, kuid nõuab samas täielikku pühendumist. Just selline töö sobib minu iseloomu ja tõekspidamistega. Jagan vanakreeka suure mõtleja Aristotelese arvamust: „Kui naudid oma ametit, on töötulemused täiuslikud!“

Osalesid hiljaaegu joogiklaase käsitleval e-koolitusel, miks on sellised teadmised turundusjuhile vajalikud?

Mida paremini tunned oma toodet või teenust, seda lihtsam on äratada kliendis selle vastu huvi. Toidud, joogid ning nende serveerimisoskus on ürituste korraldamise üks tähtsamaid komponente. Tahame pakkuda kõrgkvaliteetset teenust ja panustame töötajate harimisele. Kui klient ei oska valida jooki, peab töötaja oskama pakkuda sobivat jooki. Olles läbinud joogiklaaside e-kursust, orienteerun piisavalt jookide maailmas.

Enda näitel tean, et töötaja multifunktsionaalsus on väga kasulik – vajadusel teenindan baariletis kliente ja olen hotelli administraatori rollis.

Kuidas puhkad?

Mul on kaks kirge – jalgrattasport ja reisimine, mida õnnestub päris hästi ühildada rattalaagrites. Paraku nõuab jalgrattasport järjepidevust ja aega, mida suure puhke- ja konverentsikeskuse turundusjuhina mul napib. Naudin maailma avastamist ja igal vaiksemalgi võimalusel reisin. Intervjuu avaldamise päeval olen lennukis, mis viib mind päiksepaistelisse Floridasse.

Soovin kõigile meeleolukat päikselist suve!

Foto: Jaak Nilson

Konatktandmed:

Voore Külalistemaja
Koduleht: www.voorekylalistemaja.ee
E-mail: kristina@voorekylalistemaja.ee
Telefon: +372 5665 3738; +372 773 0336
Skype: voore.kylalistemaja; kristina.voore

Kommentaarium on suletud.