Intervjuu Uniquestay hotelliketi personalidirektori hr. Raul Leht`iga

veebruar 15, 2008 Intervjuu Uniquestay hotelliketi personalidirektori hr. Raul Leht`iga kommenteerimine on välja lülitatud

 Uniquestay on võõrkeelne nimi, mida see tähendab? Mis väärtusi see nimi endas kätkeb?

Uniquestay hotellikett asutati 2002. aasta märtsis selle ala tõeliste professionaalide poolt, kellel on rahvusvahelistest hotellidest pärinev müügi- ja turunduskogemus ning ka vastavad juhtimisoksused. Kuna selle kaubamärgi loojate näol ei ole tegu Eesti soost inimestega, siis sellise harjumatu sõnaühendi unique – unikaalne ja stay – viibimine taga peaks olema meie igapäevatöös väljenduvad väärtused nagu modernsus ja kõrgtehnoloogilisus, hea hinna ja kvaliteedi suhe, asukoht kesklinnas koos tasuta parkimisega, värskus ja puhtus, ohutus, usaldusväärsus, rahvusvahelisus, kiire ja mugav reserveerimine. Seega esmane eesmärk oligi selle kaubamärgi vastav positsioneerimine ja kinnistamine turul. Meie peamiseks sihtgrupiks on inimesed, kes on tulnud kas Baltimaadest või muudest naaberriikidest äri- või puhkusereisile ja kes otsivad majutusel head hinna ja kvaliteedi suhet. 

Positiivset vastukaja mõlema kategooria klientide poolt oleme me saanud majutushinna sees olevate lisaväärtuste nagu 24h tasuta internetiühendus ja LCD monitoridega arvutid, miniseifid ning kohvi- ja tee tegemise võimalus tubades. Samuti rikkalik buffee hommikusöök, jõusaal ja valvega parkla. Reeglina pakuvad hotellid neid teenuseid lisaraha eest või siis on mainitud mugavused vaid kõrgema kategooria tubades. Meil aga on need võimalused kõikides tubades ning lisatasu nende kasutamise eest ei kohandata. See ehk olekski meie põhiline eripära, mis ehk teenikski Uniquestay kaubamärgi auga kandmist.

Milliseid teenuseid pakute oma külalistele?

Kuna põhiliseks tegevuseks on majutus- ja toitlustusteenus, käib sinna juurde loomulikult ka konverentsiteenuste osutamine. Uuendusena on meil nüüd ka Hotelli Day-Spa koos paljude võimalike iluteenustega. Samuti on meil saunad ja väike jõusaal. Osutame ka transfeeriteenust oma Hotelli väikebussiga, mis on saanud samuti väga positiivse vastukaja.

Foto: Uniquestay Hotels

Kellele on suunatud cateringiteenus?

Cateringi teenus on suunatud nii era- kui ka äriklientidele. Meie spetsialistid, suhtudes äärmise lugupidamisega meie klientide kõrgetesse nõudmistesse ja ootustesse, muudavad sündmuse lummavaks tõelisuseks ja eksklusiivseks hetkeks täis unustamatuid maitseid. Unique Catering aitab valida parima variandi oma eesmärkide saavutamiseks arvestades kliendi eelarvet, hoolitsedes kõikide detailide eest ja muutes ürituse ainulaadseks. Praegu kuulub meie püsiklientide hulka nii välisriikide saatkondi kui ka koolimaju, mis annab ehk näite meie paindlikkusest.

Rääkides tööjõuturust, kas usute, et majanduse jahtumine toob kaasa töötajate juurdevoolu toitlustus-majutuse valdkonda?

Kindlasti toob üldine majanduse jahtumine kaasa tööjõu liikumise enam kitsikusse jäänud valdkondadest paremini pinnalpüsivatesse, kuid neid osapooli on täna veel raske ära arvata. Isiklikult muidugi loodan, et need tegevusalad, mida Uniquestay kaubamärk esindab, püsivad edukalt pinnal. Kindel on aga see, et majanduse jahtumisel, eristuvad tugevad tegijad ja see ei ole sugugi paha. Arvan, et iga ettevõtja hakkab enam väärtustama talle lojaalseks jäänud töötajat ning töötaja seevastu hindama inimväärset töökeskkonda ning seni juhtimisstruktuuris levinud formaalne hierarhia asendub nendevahelise partnerlusega. Loodan väga, et täna levinud tööandjate poolne töötajate üleostmine ning ka töötajate poolne “raharalli” pisut suuremat töötasu maksva ettevõtja juurde seeläbi ehk lõppeb.

Kas kutseharidussüsteem rahuldab Teie hotelli tööjõuvajaduse?

Pean tunnistama, et nii meie, kui ka paljud teised sama tegevusala esindajad ei oska meie kutseharidussüsteemi poolt pakutavaid võimalusi potentsiaalse tööjõu suunamiseks oma asutusse ära kasutada. Ega siin polegi peale iseenda kellelegi ette heita. Täna tundub, et koolid on paremad rajaleidjad ja otsivad aktiivselt kontakte, koolitavad praktikakoolitajaid jne. Hotellid, kes näevad praktikantides vaid ajutist tasuta tööjõudu ei püsi kuigi kaua atraktiivse praktikakohana ega ka tööandjana. Õnnelikud on aga need hotellid, kes on koolidele pikaajalised, aktiivsed ja professionaalsed partnerid. Sellele tasemele tahaksime ka meie jõuda.

Kuidas motiveerite oma töötajaid?

Peab rõõmuga tunnistama, et just sel aastal on meie juhtkond võtnud kindla suuna töötajate motivatsiooni tõstmiseks ning kogu hotelliketi personalipoliitika ülevaatamiseks. Kasutades pingevabamat madalperioodi meie tegevusalas, me sellega just hetkel tegelemegi. Lähikuudel viime läbi iga-aastase arengu- või tulemusvestluse, mille käigus selgitame ka individuaalsed motivatsioonieelistused. Niipalju võin öelda, et motiveerimise põhiline rõhk on suunatud töötaja enesearendamise võimaldamisele ja toetamisele. Sellele lisaks on ka rida nii rahalisi kui ka mitterahalisi motivatsioonivahendeid, mis rakenduvad silmapaistva sooritusega töötajatele.

Mis on töötajate värbamise juures kõige keerukam?

Kõige keerukamaks teeb värbamise vast ebastabiilne olukord tööjõuturul, mis tavapärased värbamisreeglid kõik pea peale keerab. Teatud positsioonidele töötaja leidmine võib olla oodatust keerukam ning tihtipeale vähendatakse seetõttu kandidaadile esitatavaid nõudmisi, et üleüldse kedagi ametisse saada. See aga pärsib kindlasti kvaliteeti, mida vastavalt ametipostilt oodatakse. Loodan siiralt, et see on siiski mööduv nähe.

Mida peaks tegema, et noored väärtustaksid enim toitlustus-majutuse valdkonda?

Täna on paraku veel olukord, kus kutsevaliku ees seisvad noored inimesed ei näe selle valdkonna taga edukat karjäärivõimalust, korralikku palka ning väärikat tööd. Ühiskonnal ja meedial on sellise maine kujundamise juures alati suur roll. Kui näiteks Äripäevas tuuakse aastast aastasse ära palkade edetabel tegevusvaldkondade järgi, siis on majutus-toitlustus seal pea alati viimasel kohal, pangandus esimesel. Kes siis hakkakski seepeale õhinal pikka kutseharidusteed läbi tegema, et lõpuks kõige madalamalt tasustatud valdkonnas tööle asuda?! Irooniline on aga see, et pea kolmandik Eestis tegutsevatest ettevõtetest on lähemalt või kaudselt seotud turismiga ning toitlustus-majutus on selle alalhoiu lipulaevad.

 

 

Hea meel on muidugi tõdeda, et valdkonna maine paraneb pidevalt, sest tänu kõvale konkurentsile on tase erinevate majutus- ja toitlustusasutuste vahel ühtlustumas ning loomulikult ka tõusmas. Ma usun, et täna nõustuvad minuga pea kõik, et majutusteenuse käibemaksu alandamine riigi poolt oli sellele tegevusalale nagu vesi veskile. Investeeringud suurenesid ning ühtlasi ka deklareeritavad töötasud ning riigikassa läks seeläbi kenasti kopsakamaks, mitte vastupidi. Sama võiks Eesti riik näiteks Taani eeskujul praktiseerida ka toitlustusega ja ma ei näe küll täna põhjust, miks see peaks riigile ja ühtlasi ka valdkonna arengule kahjulik olema? Tubli töö on muidugi maine parandamise jaoks ära teinud ka kõik vastavad erialaliidud ja koolid ning nende tänuväärne tegevus jätkub pidevat tõusuteed. Oluline koht on kutsevõistlustel ja nende üha laiaulatuslikumal meedias kajastamisel. Aastaid tagasi ei olnud teles pea ühtegi vaadatavat kokandussaadet, nüüd on see aga pea iga endast lugupidava Eesti telekanali programmis sees ning saateid juhivad tõelised profid ning arvamusliidrid.
Seega ei oska ma küll täna väga innovatiivseid ideid meie tegevusala väärtustamise suurendamiseks anda, kuid olen kindel, et tänu võetud suunale ja nähtud vaevale me naljalt rööpast enam välja ei astu ning aeg tiksub ainult meie kasuks.

Lisainfo veebis: http://www.uhotelsgroup.com/et

Kommentaarium on suletud.