Intervjuu hr. Anton Bazõlev`i, transpordi- ja kolimisfirma ADDUCO OÜ tegevjuhiga

aprill 10, 2010 1 Comment »

Kolimine ei ole lihtne ega mugav protseduur, millal inimesed (aga ka organisatsioonid) kõige sagedamini kolivad?

Meie jaoks on kolimine lihtne ja mugav, kuna see on meie igapäevatöö. See kuidas keegi kolimisse suhtub ning kas ta on rõõmus kolimise üle, sõltub juba konkreetsest isikust. Kolimine iseenesest on hea, sest siis vaadatakse üle oma varandus ning jäetakse alles asjad, mida on vaja ning ülejäänud antakse või visatakse ära. Kolimise mugavaks ning meeldivaks protseduuriks muutmisele aitab kindlasti kaasa professionaalse kolimisfirma tellimine. Kõige sagedamini kolitakse nädalavahetustel ning päeva teises pooles. Kuudest võiks välja tuua aprill, mai, august, september ning detsember.

Mida peaks kolimisfirma valikul tähele panema?

Kolimisfirma valikul peab kindlasti vaatama seda, kaua firma on turul tegutsenud. Loomulikult ei soovita ma valida ainult kaua turul olnud tegijate hulgast, kuigi ettevõtte vanus räägib enda eest nii mõndagi. Kindlasti tuleks vaadata ka seda kui pädev on firma kollektiiv ja kui pikk on nende kogemus antud valdkonnas. Mõningatel uutel teenusepakkujatel on juhtkonnas inimesed 10-15 aastase kogemusega, sellise info leiab üldiselt firma kodulehel.

Tasub uurida millist tagasisidet on firma teeninduse kohta antud ning kes on kolimisfirma kliendid. Samuti vaadata ning küsida milliseid teenuseid firmad pakuvad ning milliseid mitte. Osad firmad on orienteeritud näiteks ainult klaverite/pianiinode transpordile, mõned aga ei osuta neid teenuseid üldse ning siis võib juhtuda nii, et Te peate tellima oma kolimise tarvis kaks eraldi firmat. Oluline on ka küsida, millal on firma valmis teenust osutama. Kui räägitakse pikkadest järjekordadest ning ei suudeta kliendi poolt välja pakutud aegadel teenust osutada võib see olla märk ebaprofessionaalsusest ning firmal võib olla probleeme oma töökorraldusega. See tähendab kliendi jaoks tunde ning päevi ootamist, millal kolimisfirma ükskord suvatseb kohale tulla.

Tänapäeval on üldiselt firmad oma kodulehtedele pannud üles hinnakirja ja- või näidispakkumised. Siinkohal tahaksin hoiatada inimesi enne otsuse langetamist, et pelgalt nähes näidispakkumist ei tasu kohe kokkulepet sõlmima kiirustada. Esmalt tuleks uurida, kuidas tegelikult firma oma kolimishinda arvestab. Tihti peale töö lõpetamist esitatakse arve, Mida klient ei osanud oodata (nt. korruse hind, kütuse lisatasu, mööbli montaaž/demontaaž töötunnid peale mingit kellaaega nt. 20:00). Soovitaksin võtta kas tunni hinna alusel kolimisteenuse (tasub uurida ega ei lisandu mingeid lisatasusid ning kas km-s on hinna sees) või konkreetne pakkumine kogu kolimisteenuse kohta (seda saab ainult teha siis, kui
kolimisfirma esindaja käib objekti hindamas ning talle näidatakse, mida kolima hakatakse).

Väga levinud on see, et inimesed kirjeldavad oma kolitavat kogust väiksemana, kui see tegelikult on ning soovivad saada konkreetset hinnapakkumist. Tihtipeale töö käigus selgub, et asju on oluliselt rohkem ja-või on tegemist kõrgemate korrustega/keerdtreppidega või muude sarnaste asjaoludega. Sellised ebatäpsused pikendavad oluliselt töö protsessi ning kui eelnevalt polnud neid mainitud, siis esitatakse suurem arve ning üldiselt klient ei ole sellega nõus. Just sellepärast tuleks tellida hindaja, kes tuleb tasuta hindama või tunni hinnaga
kolimisteenus, kus on reaalselt näha kui kaua aega kolimisega läheb. Üldjuhul kliendid pelgavad tellida teenust tunnitasu alusel. Kardetakse, et töölised hakkavad meelega tundide arvu venitama, seda selleks et kliendilt rohkem raha saada. Viimast ei tasu karta, kui tellida teenus kvaliteet teenusepakkujalt. Siis on kindel, et kohale tulevad professionaalsed
väljakoolitatud töömehed, kelle eesmärk on teostada kolimine kliendi jaoks
võimalikult mugavalt ning kiiresti. Kuna kolija palk ei sõltu ainult tunni hinnast, vaid see koosneb objekti tasust ning jootrahast. Samas tuleb arvestada sellega, et inimeste võimetel on piirid ning tegemist on siiski suhteliselt koormava füüsilise tööga, kus töölisel tuleb tahes-tahtmata puhata ning hinge tõmmata.

Millest üldse algab professionaalne kolimisprotseduur?

Professionaalne kolimisprotseduur algab kliendi kõnest või päringust interneti/ e-maili teel. Kõigepealt selgitame välja kliendi soovid ning vajadused. Edasi soovitame paremaid lahendusi kolimiseks, kolimisauto suurust, kolijate arvu ning milliseid pakkematerjale kasutada. Kui tegemist on suure või rahvusvahelise kolimisteenusega, siis kindlasti
saadame projektijuhi- hindaja objektile, kes hindab kolitava kauba kogust ning koostab hinnapakkumise ja tegevusplaani ning juhib kogu protsessi algusest lõpuni.

Kui kliendile pakutav hinnapakkumine sobib, siis lepitakse juba kokku kolimise kuupäev ning kellaaeg. Igale objektile määratakse vastutav isik, kes määrab sinna tööd teostama kolijad ja korraldab kogu kolimise protsessi. Selle isiku käest saab info kolimisteenuse kohta, võib küsida nõu ning soovitusi kolimiseks ning see on kõik on hinna sees. Kui on vaja
esemeid eelnevalt pakkida, siis kõigepealt saadame pakkijad koos materjalidega objektile, kes pakivad ning valmistavad kolitava kauba kolimiseks ette. Selline toiming on vajalik selleks, et kolimispäeval sujuks kõik ladusalt ning asjad saaks turvaliselt autosse/konteinerisse
asetada. Samuti on võimalik asju hoiustada Meie laos. Näiteks kui kliendil ei ole võimalik kohe uude kohta asju sisse viia või Ta soovib minna reisima ning sisse kolida alles mõne kuu pärast.

Ja kuidas lõpeb?

Kolimisteenus lõpeb asjade korterisse, majja, kontorisse, majutusasutusse sisse viimisega, mööbli paigaldusega ning oma kohtadele asetamisega vastavalt kliendi soovidele. Töö lõppedes koristatakse töö käigus tekkinud praht ning antakse objekt kliendile üle.

Kas näiteks majutusasutuse kolimine on keerukas?

Üldiselt majutusasutused ei koli, vaid vahetavad oma sisustuse välja. Kõik algab korraliku töökorraldusplaani koostamisest. Me vaatame ruumid üle, uurime ligipääsu võimalusi, hindame mööbli gabariite ning oleme pidevalt kontaktis mööblitootja projektijuhiga ning majutusasutuse esindajaga. Kui kõik on korralikult planeeritud ning võimalikud nüansid läbimõeldud, läheb uue mööbli laadimine ning paigaldus tõrgeteta. Meie ettevõte on
sisustanud kümneid majutusasutusi Eestis, Lätis, Soomes, Rootsis ning seni on kõik toiminud hästi ning probleeme pole esinenud.

Aga kooli?

Kooli kolimisi pean ma ise võib olla isegi kõige lihtsamateks, kuna seal on tegemist lihtsalt suure kogusega toolide ning laudadega, mis saavad kolitud mõne päevaga. Loomulikult on ka esemeid, mis vajavad erilist hoolt kolimisel, kuid neid on võrreldes näiteks mõne firma inventari kolimisega vähem.

Kui kaua olete ise selles äris tegev?

Kolimisfirma asutasime neli aastat tagasi, samal ajal omandasin ülikoolis teadmisi ettevõtluse ning ärijuhtimise erialal. Kogemust antud valdkonnas oli meil tollel hetkel juba 5-6 aastat ning tundus õige aeg alustada. Kuna Minu arvates ei olnud turul korralikke teenuse pakkujaid ning kolimise turg oli valmis kasvama. Meie eesmärgiks on säästa inimeste tervist (kolimine on füüsiline töö ning tihti tuleb tõsta väga raskeid asju), aega ja raha anda võimalus tegeleda sellega mida nad oskavad ning ”ebameeldiv” kolimise protsess jätta selle ala professionaalidele.

Teemaväline küsimus, kuna oleme hea äraolemise internetiajakiri, siis peame seda küsima : ) Mis on Teie lemmikjook?

Hästi valmistatud Mojito, samuti pean lugu külmast õllest.

Foto: ADDUCO.ee

Kommentaar

  1. Klemm 23/04/2010 at 00:22 -

    Sümpaatne ja loogiline intekas