Äri. Nestlé

november 10, 2010 Äri. Nestlé kommenteerimine on välja lülitatud

Henri Nestlé asutab Šveitsis Veveys aastal 1867 ettevõtte Farine Lactée Henri Nestlé, ning esimesena toob turule imikutoidu. Alternatiivne imikutoit lastele, kelle emad ei saanud ise oma lapsi toita, osutus tõeliseks ärimagnetiks. See oli aeg, mil firma varustas piimapulbriga peaaegu poolt maailma. Teine suur menuk oli „Milchmädchen“, magus kondenspiim, mida hakati tootma 1874 aastal Saksamaal, kui Jules Monnerat võttis ettevõtte juhtimise üle. Esimene maailmasõda toob kaasa vajaduse kaua säilivate toiduainete järele, Nestlé ostab tehaseid USA-s, et rahuldada suurenenud konservidevajadust. Selle tagajärjel suureneb kaubatoodang sõja lõpuks kahekordseks.  Huvitava faktina peab märkima 1930 aastate kohviubade ületootlust Brasiilias, viimane  omakorda viis lahustava kohvi leiutamine.  Nii oli USA  sõduritel Teises maailmasõjas juba ranitsas Nescafé.

1947aastal ühinetakse Maggiga, ning tekkib Nestlé Alimentana AG, kuid 1974 aastal laieneb ettevõte väljapoole toiduainete valdkonda mille tulemusena omandatakse osalus kosmeetikaettevõttes  L O´réal. 1998 aastal jätkatakse loomatoidu valdkonnas Friskiese nime all.

Seitsmekümnes riigis paikneva viiesaja tehasega Nestlé on tänaseks üks üleilmsematest kontsernidest. Nestlé toodab üle kaheksa tuhande kaubaartikli ning on turuliider mineraalvee alal.  Just joogid on need, mis annavad suurima käibe. Järgnevad valmistoidud, piimatooted ja maiustused. Käibest viis protsenti moodustuvad ravimid, see  on ka kõige väiksem valdkond millega hiidettevõte tegeleb ja on sisuliselt alles rajamisel.

Rahvusvahelise kontserni Nestlé tütarettevõtted asuvad kohapeal, vastupidiselt rahvusvahelistele ettevõtetele, kes toodavad oma asukohariigis ning seejärel ekspordivad tooteid. Tegemist äriloogikaga,  mis võimaldab  kohandada tooteid vastavalt iga piirkonna maitseharjumusele.

Foto: google.com

Kommentaarium on suletud.